Friday, June 24, 2016

My book - my universal message - それぞれの心の中にすごいドラマがある

読んだ人達には心理的なショックを与えられたとか、壮絶な人生等と言われたけれど、本人は、全然、壮絶だとは思っていなかった。
むしろ、恵まれている人生だと思っていた。
正直に自分の感覚や想いをそのまま表現しただけなのだが。
でも、人、それぞれの心の中にすごいドラマがある。
なぜなら、一人ひとりの人生は何ものにも代えられない素晴らしいドラマだから。

・・・本のあとがき・・・

2008年に、このオリジナルの作品を完成させて、初めて出版社に原稿を投稿した日のことです。

まだソウルメートのクラークも生きていて、「第二の幕」は書かれていませんでした。
投稿した後、喜び一杯の私は、近所の郵便局から帰る途中、雨上がりの爽快な道をドライブしていました。
運転していて、ふと、バックミラーに何かがちらちらと見えたので、目をやったら、それは、鮮やかな虹でした。
まるで、虹が私を追いかけているようでした。私は、すぐ、わき道に車を止めて、車から降り、その虹にしばらく見とれていました。
美しい北カリフォルニアの夕暮れ時だったことは、今でも鮮明に覚えています。
その虹は、まるで、私の夢の達成感を祝福しているようでした。
私の夢とは、亡きソウルメートの生命を輝かせること、そして、それだけに終わらず、私が触れる人たちすべてを輝かすということです。
その夢の第一歩である本書は、夢を追い続けている人、素晴らしい友情やソウル・メートを求めている人、娘を持つ父親、キャリアで成功したい人、暴力の関係や中毒に悩む人、そして、とにかく誰に何と言われても気にせず自分らしく生きようとする人、そういう、日々、戦っている人たちへのメッセージが詰まっています。
そして、一人でも多くの人が、どんなにつらい時でもユーモアのセンスと希望を持ち続けられるお手伝いができたら幸いです。

今でも、執筆をしていると、私の執筆中に、クラークが私の後ろを通るつど、鼻歌交じりで言っていた、”It was a dark and stormy night...暗い嵐の夜だった…” が聞こえてきます。


A reader said that she received a psychological shock and the other reader said that it was a magnificent drama as an ordinary person.

But I never thought that I lead a dramatic life, rather, I felt I lead a normal and lucky life.

Now, I am crying for joy reading an incredible review from a reader for my first Ebook that I thought it would be abandoned from a printed commercial version but I never gave up!

I brushed up by deleting 30 pages and modifying some and found a way to publish from Kindle Ebook.

One reader said that one of the best books he ever read....just just just blew me away.

If I can touch one more person's life from my experience through my writing, my mission is fulfilled as a writer and I must continue doing it to the best of my ability.














The book is still in Japanese. I am so sorry for my English speaker friends but I will find a way to translate into English and publish it.  

For those who live in US or outside Japan, Amazon will not let us buy Japanese book unless you sign in to Amazon account in the country you live. 

If you live in US, sign in to Amazon.com NOT Amazon.co.jp  and please search my book by typing as "futo shiawasewo kanjiru shunkan".





1 comment:

  1. Thank you so much for reading my blog. Hope it gave you different insights about life or just simply enjoy food/life essays. May your life continue to be glorious and happy.

    ReplyDelete